donderdag 22 april 2021

Donderdag Dag van de H. Eucharistie - Bidplaatje uit 1935

 


Aanbidding van het H. Sacrament

(Archief Broederschap van het H. Sacrament, Hasselt)

 

Sühnegebet

 

Mit der tiefen Ehrfucht, die der Glaube mir einflößt,

mit ganzem Herzen liebe ich Dich,

mein Herr und Heiland Jesus Christus.

Du bist wahrer Gott und wahrer Mensch.

Hier bist Du verborgen gegenwärtig.

Ich bete Dich an.

Ich will Dir Sühne leisten für all die Unehrbietigkeiten, Entweihungen und Sakrilegien,

die im hochheiligsten Sakrament des Altares Dir angetan werden.

Ich bete Dich an, mein Gott.

Wohl kann ich es nicht tun, so wie Du es verdienst und wie ich es Dir schuldig wäre.

Doch ich will es tun, so gut ich kann,

und ich möchte es tun so volkommen, wie die Engel im Himmel es tun.

Mein Jesus, möchten doch alle Menschen Dich erkennen,

ohne Unterlaß Dich anbeten,

Dich lieben und dankbar preisen im heiligsten und göttlichen Sakrament! Amen.

 

Gebed van Eerherstel


Met diepe eerbied die het geloof mij ingeeft,

en met heel mijn hart bemin ik U,

mijn Heer en Heiland Jezus Christus.

U bent waarachtig God en waarachtig mens.

U bent hier op verborgen wijze tegenwoordig.

Ik aanbid U.

Ik wil U eerherstel geven voor alle oneerbiedigheden, ontwijdingen en heiligschennissen,

die U in het hoogheilige Sacrament des Altaars worden aangedaan.

Ik aanbid U, mijn God.

Weliswaar kan ik het niet zoals U het verdient en zoals ik het U verschuldigd ben.

Maar ik wil het doen, zo goed als ik kan,

en ik zou het graag doen, zo volmaakt als de Engelen in de hemel.

Mochten toch alle mensen U erkennen, Jezus,

U ononderbroken aanbidden,

U beminnen en dankbaar loven in het Allerheiligste en Goddelijke Sacrament!

Amen.

Volle aflaat onder de gewone voorwaarden, indien men dit Gebed van Eerherstel gedurende een maand elke dag herhaalt. Congregatie voor de Aflaten, 21 januari 1815.  Poenit. 4 oktober 1935.