zaterdag 30 januari 2016

Laten we vandaag bidden… voor de huwelijken die dreigen te stranden


Juan de Flandes, Christus op de bruiloft van Cana

Laten we vandaag bidden voor de echtparen die moeilijke momenten beleven in hun wederzijdse relatie, voor hen bij wie het samenleven tot een eind is gekomen en die geloven dat het niet mogelijk is tot verzoening met elkaar te komen. Voor hen die hun gezin uiteen zien vallen in de moeilijke situatie van afstand nemen en moedeloosheid.

Heer,
Dat hun harten zich openen voor een onvoorwaardelijke liefde voor elkaar.
Dat zij elkaar niet bekritiseren zonder elkaar te helpen.
Dat zij God in hun leven laten binnenkomen.
Dat zij overwegen welk goedheid zij samen kunnen delen.
Dat zij elkaars zielen zachter maken.
Dat het pantser dat zij hebben gecreëerd wordt opengebroken door de kracht van het gebed.
Dat het plan van God zich in hen in heel zijn volheid mag verwezenlijken
Heer, ik geloof in U, want U hebt gezegd: “Als iemand zegt tot deze berg, hef u op en stort u in zee, dan zal het gebeuren” (Mt 21,21).  Beminnelijke Heer, U kent de berg van deze situatie en weet van de problemen in dit huwelijk. Ik geloof in U! Ik geloof dat wat ik U ook vraag in het gebed, ik het zal ontvangen volgens uw wil, als het goed is voor onze ziel. Ik bid U de geestelijke ogen van deze man en vrouw te openen opdat zij de duisternis achter zich kunnen laten en tot het licht van de verzoening met elkaar kunnen komen en ook met de steun van uw genade de gezinsband weer kunnen herstellen.