woensdag 31 januari 2018

Responsorium Officii lectionis diei 31 ianuarii Offerebant Iesu parvulos… Laat de kinderen tot mij komen

.

Responsorium   Mc 10, 13-14; Mt 18, 5
R/. Offerébant Iesu párvulos, ut tángeret illos; discípuli autem comminabántur eis. At videns Iesus, ait illis: * Sínite párvulos veníre ad me. Ne prohibuéritis eos; tálium est enim regnum Dei.
V/. Qui suscéperit unum párvulum talem in nómine meo, me súscipit. * Sínite.
De mensen brachten kinderen bij Jezus, maar bars wezen de leerlingen ze af. Toen Hij dat zag, sprak Hij: laat die kinderen bij Mij komen, want aan hen behoort het koninkrijk Gods.
Wie in mijn Naam een kind opneemt, neemt Mij op.
Laat die kinderen bij Mij komen, want aan hen behoort het koninkrijk Gods.

Gebed
Heer Jezus Christus, Uw liefde voor de kinderen is zo groot, dat wie hen opneemt, overeenkomstig Uw woord, U opneemt.
Zegen onze kinderen, bewaar hen in Uw liefde en laat hen onbezorgd opgroeien.
Mogen hun Engelbewaarders hen beschermen tegen alle kwaad dat hun jonge levens in de knop zou kunnen breken.
Amen.