woensdag 3 augustus 2022

Woorden van de H. Pastoor van Ars

Woorden van de H. Pastoor van Ars

Als u een priester ziet, moet u bij u zelf zeggen: “Hij heeft mij tot Kind van God gemaakt en voor mij door het heilig Doopsel de hemel ontsloten. Hij heeft mij van mijn zonden vrij gesproken en schenkt voedsel aan mijn ziel.”

Onze tong moet slechts voor het gebed zijn bestemd,
ons hart voor de liefde
en onze ogen voor de tranen.

De heilige Communie! … O, welk een eer bewijst God zijn schepsel!

De wereld ziet slechts het leven van de wereld; de christen schouwt in de diepte van de eeuwigheid.

Uit een ziel waarin de Heilige Geest woont, stroomt een wonderbare geur zoals van een wijnstok die bloesem draagt.

Als remedie tegen de bekoringen zijn drie dingen absoluut noodzakelijk:
het gebed, om ons te verlichten,

de sacramenten om ons te sterken en de waakzaamheid om ons te beschermen…