vrijdag 8 februari 2019

Eerste Communie-catechese vandaag begonnen - Stap voor stap wil ik Jezus volgen. Aangevuld

In twee groepen begonnen bij ons vandaag 21 kinderen aan de catechese voor de Eerste Heilige Communie.

Zoals altijd was hun eerste voorkeur het volgende lied:

Stap voor stap, dag na dag,
Stap voor stap, dag na dag, wil ik Jezus volgen.
Hand in hand, heel de weg, wil ik gaan met Hem.
Als ik struikel staat Hij klaar, Hij is bij mij in' t gevaar.
Dus, stap voor stap, hand in hand, wil ik gaan met Hem.

Stap voor stap, dag na dag, wil ik Jezus volgen.
Hand in hand, heel de weg, wil ik gaan met Hem.
In de mensen leeft Hij voort, blijft voor ons het Levend Brood.
Dus stap voor stap, hand in hand, wil ik gaan met Hem.


Laat de kinderen tot mij komen!

Het viltbord was bij de catechese weer een onmisbaar hulpmiddel, waarbij de kinderen zelf de Bijbelse figuren mochten plaatsen.

Een van de kinderen verklaarde niet in God te geloven waarop de zuster  hem zei dat zijn ouders dat kennelijk wel deden en hem daarom naar ons toe hadden gestuurd. Hier had de dreumes niet van terug.

Een slimmerdje wierp na het Scheppingsverhaal de vraag op, waarom er meerdere godsdiensten waren als er maar een God was - zijn klasgenoten  vond die vraag niet zo boeiend. De zuster heeft toen toch maar iets verteld over de menselijke onvolkomenheid.